Artikler om: Cloudnet.dk

Sådan opsættes en IMAP-e-mail-konto i Microsoft Outlook 365 (Windows)

Microsoft har foretaget nogle forbedringer af Outlook E-mail-applikationen, hvilket gør det lettere end før at tilføje en ny e-mail-konto, så du kan sende og modtage e-mail. Alle Cloudnets hostingplaner inkluderer POP-, IMAP- og SMTP-adgang til dine e-mail-brugere samt webmailadgang.

I denne vidensbase-artikel vil vi dække, hvordan du tilføjer en ny e-mail-konto til Microsoft Outlook 365 på Windows 10.



Vigtig note: Microsoft har for nylig skiftet den måde, hvorpå det sælger Microsoft Office fra et engangskøb (pr. version) til en abonnementstjeneste kaldet Office 365. Dette afsnit dækker den version af Microsoft Outlook, der er inkluderet i Office 365-abonnementer.

Tilføjelse af din første e-mail-konto til Microsoft Outlook 365



Hvis du lige har installeret Microsoft Office og ikke har føjet en konto til Outlook endnu, vil dette afsnit i vejledningen guide dig gennem at tilføje din første konto!

Åbn Outlook. Dette kan gøres ved at klikke på logoet i nederste venstre hjørne af din proceslinje på din tastaturtype, og vælg derefter Outlook fra søgeresultaterne.

Når Outlook åbnes for første gang, ser du en skærm, der ser sådan ud:



Hvis din skærm ikke ser sådan ud, skal du manuelt åbne for "Tilføj konto"-vinduet, ved at trykke på Filer øverst til venstre i Outlook, herfra kan du vælge knappen "Tilføj konto"

Indtast din email-adresse og tryk på "Avancerede indstillinger".

Marker afkrydsningsfeltet ud for "Lad mig opsætte min konto manuelt". og tryk på Opret forbindelse.

Outlook viser en liste over e-mail-tjenester og muligheder, du kan vælge imellem. Vi konfigurerer IMAP, så klik på IMAP .



Når du har valgt IMAP, fortsætter installationsguiden automatisk til den næste skærm.

På det næste skærmbillede kan du indtaste dine IMAP-konto- og serveroplysninger. Hvis den e-mail-konto, du tilføjer, hostes af Cloudnet.dk, vil din serverkonfiguration være den samme som den nedenfor, du ville bare erstatte ditdomæne.dk med dit domænenavn.

Du kan også læse vores artikel om serveroplysninger her.

Din indgående mailserver skal være mail.ditdomæne.dk
Under Port , brug 993 til IMAP
til krypteringsmetode , vælg SSL / TLS
Marker afkrydsningsfeltet ud for Kræver login ved hjælp af Secure Password Authentication (SPA)

Din server til udgående post skal være mail.ditdomæne.dk
Under Port , brug 465
For krypteringsmetode skal du vælge SSL / TLS
Marker afkrydsningsfeltet ud for Kræver login ved hjælp af Secure Password Authentication (SPA)

Din konfiguration skal svare til nedenstående:



Klik på den blå Next- knap for at fortsætte.

Indtast adgangskoden til denne e-mail-konto, og klik på den blå næste knap.

Outlook opretter nu forbindelse til mailserveren for at bekræfte din kontokonfiguration og tilføjer derefter kontoen til Outlook. Hvis du har indtastet alle oplysninger korrket, er din konto nu opsat og du kan modtage og sende e-mails via Microsoft Outlook 365 på Windows.

Opdateret den: 07/10/2020

Hjalp denne artikel dig?

Del din feedback

Annuller

Tak!