Hvordan konfigurerer jeg Spam Filtre i cPanel?

Trin 1: Log ind på din cPanel. Der er mange måder at gøre dette på, men den nemmeste måde er sikkert at logge ind på dit kundcenter og derefter åbne din cPanel.

Trin 2: Rul ned i dit cPanel og kig efter e-mailafsnittet. Når du har fundet det, skal du klikke på indstillingen Spamfiltre for at åbne værktøjet Spamfiltre.


Trin 3: Når værktøjet Spamfiltre er åbent, har du et par muligheder.

Disse indstillinger er globale og gælder for alle postkasser under din cPanel -konto.

_

Behandl nye e -mails, og markér dem som spam

Den første mulighed, Behandl nye e -mails og markér dem som spam, er en global indstilling, der giver dig mulighed for at aktivere eller deaktivere spamfiltrering. Hvis du er en modig person og vælger at styre dette på egen hånd, har du mulighed for at deaktivere dette for din konto. Ellers vil enhver meddelelse, der overskrider spam -tærskelværdien på 5, som standard blive markeret som spam.

Justering af spamgrænsen
Hvis du gerne vil ændre spam-tærskelværdien, kan du gøre det ved at klikke på indstillingen, og på siden Juster spam-tærskelresultat kan du bruge rullemenuen til at vælge et andet scoringsniveau.


Hvis du ændrer tærskelværdien, skal du klikke på den blå knap Opdater indstillinger for at gemme dine ændringer!

Move New Spam to a Separate Folder (Spam Box)

Indstillingen under den første mulighed, Flyt nyt spam til en separat mappe (spam-boks), er den indstilling, der når aktiveret vil flytte e-mail, der er registreret som spam, til en dedikeret mappe i e-mail-kontoen kaldet Spam.

Konfiguration af indstillingerne for spam-boksen
Ved at klikke på Konfigurer spam-indstillinger er der flere muligheder, du kan bruge:


Den første mulighed med den blå knap Tøm mappen Spamboks, vil tømme mappen Spamboks for cPanel-brugerens standardmailkonto. Dette kan nogle gange være nyttigt, hvis du finder kontoen hurtigt fyldes med spam.

Du har også mulighed for at tømme alle spam-mapper, hvis du har brugere på din konto, der nægter at tømme deres uønskede e-mail, og det forbruger al deres kontoplads. Du kan træffe det valg for dem.

Du har også mulighed for at springe ind i værktøjet Administrer brug af e-mail-disk.

Slet automatisk nyt spam (automatisk sletning)


Konfiguration af indstillingerne for automatisk sletning


Hvis du åbner linket Konfigurer indstillinger for automatisk sletning af indstillinger, har du en anden måde at aktivere eller deaktivere indstillingen.

Yderligere konfigurationer (for avancerede brugere)
Der er 3 ekstra muligheder, der kan bruges:


Lad os undersøge disse indstillinger.

Whitelist

Funktionen whitelist giver dig mulighed for at whitelist enten en bestemt e-mail-adresse eller al mail fra et bestemt domænenavn. Dette betyder, at enhver e-mail, der sendes til dit domæne fra den e-mailadresse eller det domæne, afhængigt af din opsætning, omgår spamfilteret og leveres til indbakken.

Dette er super nyttigt, hvis du opdager, at du abonnerer på et nyhedsbrev, der ofte markeres som spam, selvom du har forsøgt at træne spamfilteret til ikke at markere det som spam. Eller hvis du har brugere, der skal sikre, at enhver besked, der sendes fra en konto på et bestemt domæne, skal leveres til indbakken. Dette kan ske, hvis du har automatisering, der er afhængig af levering af e-mail-beskeder til udløsning.

Konfiguration af Whitelist indstillinger

Hvis du klikker på Rediger indstillinger for spam-whitelist, åbnes værktøjet Whitelist, hvor du kan tilføje en ny whitelist fra elementer.

For at gøre dette skal du blot klikke på det blå link, Tilføj en ny whitelist_from element.

Her vil du angive de e-mail-adresser, som systemet ikke skal mærke som spam.

Blacklist

Funktionen blacklist markerer alle meddelelser, der sendes fra et domæne eller en e-mail-adresse på blacklist, som spam. Dette kan være nyttigt, hvis en bestemt e-mail-adresse eller et domænenavn konsekvent spammer dig.

Konfiguration af indstillinger for blacklist

Hvis du klikker på Rediger indstillinger for spam-blacklist, åbnes Blacklist-værktøjet, hvor du kan tilføje nye e-mail-adresser eller domæner, der skal blokeres.

Beregnede spamindstillinger


Apache SpamAssassin bruger hundredvis af tests, og du kan tildele scoringer til individuelle tests for at konfigurere Apache SpamAssassin til din server. Brug denne grænseflade til at ændre de individuelle testresultater, som Apache SpamAssassin bruger til at markere en meddelelse som spam. Du kan øge scoringen af en test, der forkert tillader spam -meddelelser at passere. Omvendt kan du deaktivere eller reducere score for en test, der fejlagtigt markerer meddelelser som spam.

For at opdatere en score skal du vælge en ny score på rullemenuen med scoringer og indtaste en værdi, der indeholder op til 3 decimaler.

Indstil score til 0 for at deaktivere testen.

Når du er færdig, skal du klikke på den blå knap Opdater scoringsindstillinger for at gemme dine ændringer.
Hjalp denne artikel dig?
Annuller
Tak!