Hvordan tildeler jeg mere diskplads / ssd storage til min CloudSQL instance

Hej 👋

Du kan nemt tilkøbe mere Storage / Diskplads til din CloudSQL instance fra dit Kundecenter på ServicePoint.dk.

SSD Storage kan tilkøbes i puljer af 5 GB.

Log ind i kundecentret og vælg din CloudSQL instance

Vælg Storage & RAM

Vælg Tilkøb mere Storage og følge guiden

Her ses et eksempel.





FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Hvad med Backup?

Når du køber en udvidet storage-pakke til din CloudSQL Instance, er prisen inklusiv backup. Vores system opdaterer automatisk vores backup-cluster til at inkludere alle dine data, inklusiv ekstra storage tilkøbt.

Er ekstra storage også lynhurtigt?

Ja, ligesom din Cloud SQL instance, kører ekstra tilkøbt storage også på vores lynhurtige NVMe SSD diske. ⚡️

Er ekstra storage tilgængeligt med det samme?

Efter du har bestilt via dit kundecenter, vil vores automatiske deployment system typisk indenfor 1-15 minutter færdiggøre udvidelsen, og du kan herefter bruge den tilkøbte plads. Så kort fortalt, ja, 24-timer i døgnet kan du udvide din storage, og det virker typisk indenfor få minutter.

Påvirker en Storage-opgradering oppetiden?

Nej, vores SQL-udviklere har bygget en løsning så Storage-allokering sker on-the-fly uden nedetid.
Du kan derfor nemt opgradere din diskplads i din SQL-instance uden at afsætte driftsvindue.

Kan jeg købe mere end 150 GB SSD?

P.t. er det muligt selv at købe op til 150 GB SSD Storage via din Cloud SQL Instance. Hvis du har behov for mere, kan du altid kontakte vores kundeservice som manuelt kan tildele mere storage til din Instance.

Hvor lang tid tager en storage-opgradering

En opgradering af storage i dit kundecenter tager typisk 1-15 minutter fra du bestiller til det er i drift. Du kan følge deployment-status live i dit kundecenter.

Kan jeg nedgradere storage?

Du kan altid kontakte vores kundeservice for at afmelde en af de tilkøbte storage-pakker, såfremt der er tale om ledig uudnyttet plads.

💡Vi kan naturligvis ikke nedgradere løsninger til "mindre" end der reelt er gemt data. Vi kan ikke slette data i din database og såfremt du bruger mere data end du ønsker, er det dit ansvar at slette unødvendige data, så den ledige diskplads kan opsiges.

Det er ikke muligt selv at nedgradere din løsning via kundecenteret. Dette skal ske via ticket, chat eller telefonopkald til vores kundeservice. Dette er en sikkerhedsprocedure vi har indført, for at sikre, at man ikke ved en fejl får nedgraderet til mindre plads end der reelt er data.

Brug for hjælp:
Du er meget velkommen til at kontakte vores danske support.
via ticket i kundecentret
via chat
via telefonopkald til vores kundeservice

👋️ God fornøjelse med din SQL instance fra CloudSQL.dk
Hjalp denne artikel dig?
Annuller
Tak!