Fejlfinding på forbindelsen til min CloudSQL instance
Fejlfinding på forbindelsen til min CloudSQL instance
Hej 👋
I langt de fleste tilfælde skyldes udfordringer med at forbinde til en SQL instance, enten indtastede fejl-informationer eller at der simpelthen ikke er mulighed for tcp trafik, imellem on-premise og ind til CloudSQL instance'en.
I denne artikel viser vi en simpel metode, hvorpå der kan konkluderes om der overhovedet er hul imellem egen server eller arbejdsstation og ind til CloudSQL instance'en.
Åbn en command prompt eller et terminal vindue, på den server eller arbejdsstation, hvor forbindelsen til CloudSQL instance'en ønskes skabt.
Benyt kommando værktøjet telnet og skab en forbindelse direkte ind til din CloudSQL instance og port.
Telnet kræver hverken brugernavn eller password, da vi blot tester om der er hul til CloudSQL instance'en, fra der hvor kommandoen eksekveres.
💡️ Tip: Afhængig af operativsystemet kan det være nødvendigt at installere / aktivere telnet.
Eksempel via macOS terminal
telnet sqlcluster01.cloudip.dk 51204
Eksempel via Windows command prompt
telnet sqlcluster01.cloudip.dk 51204
Her ses en succesfuld forbindelse via macOS
Her ses en succesfuld forbindelse via Windows
💡️ Tip: husk at der kun er adgang til din CloudSQL instance, fra de IP-adresser du har whitelisted i din CloudSQL Firewall i dit Kundecenter. Se evt. mere info via dette link
Brug for hjælp:
Du er meget velkommen til at kontakte vores danske support.
via ticket i kundecentret
via chat
via telefonopkald til vores kundeservice
👋️ God fornøjelse med din SQL instance fra CloudSQL.dk
Opdateret den: 22/03/2021
Tak!